۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۰

معاون پژوهش دانشگاه بجنورد خبر داد؛

سه استاد دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

سه استاد دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

بجنورد_ معاون پژوهش وفناوری دانشگاه بجنورد گفت: نام سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمنـدان و پژوهشگران پر استناد ۲ درصد بـرتـر جهان قرار گرفتند.

موسی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: نام سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد در فهرست دانشمندان و پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر جهان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: این لیست بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک انتشارات الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد در سپتامبر ۲۰۲۴ تهیه شده است و به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف است، در تازه‌ترین بروز رسانی در مهرماه ۱۴۰۳ منتشر شده است.

وی ادامه داد: امین جاجرمی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق، حسن سجادی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک و امین امیری دلویی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک این دانشگاه در این لیست قرار گرفتند.

وی گفت: این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را بر اساس بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۳، در ۲۲ حوزه اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان قرار دارند، معرفی می‌کند.

شاکری افزود: این پایگاه در هر نسخه، دو فهرست از پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان را منتشر می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه بجنورد در تشریح تفاوت این دو فهرست‌ها عنوان کرد: یکی از فهرست‌ها شامل استنادهای دریافتی در یک سال اخیر و دیگری شامل استنادهای دریافتی از سال ۱۹۹۶ به بعد است.

کد خبر 6240854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha